Na soutěžním výletu potvrdíte návštěvu  →  Získáte soutěžní body  →  Za body si vybíráte odměnu

Jihomoravský kraj (kraj) - Turistické cíle (31)

Turistické rozcestí Česká, žst.
Rozcestí
Nachází se nad nádražní budovou u komunikace směřující z České do Lelekovic. Stanice Česká je přestupním uzlem z autobusových linek z okolních obcí na vlak směr Brno. Zároveň je i turistickýcm nástupním centrem vycházek po zdejším okolí nazvaných Krajem říčky Ponávky. Turistické směrovky se nacházejí u hlavní komunikace při výstupu od brněnského příjezdu, stanice směr …
více »
Turistické rozcestí  Strom (Ostrá horka)
www.turistikaprozivot.cz
Turistické rozcestí Strom (Ostrá horka)
Rozcestí
Rozcestí se nachází na výrazné vyvýšenině Strom nad brněnskou čtvrtí Soběšice, na které dnes stojí kovová rozhledna zvaná Ostrá horka. Kolem prochází žlutě značená turistická cesta. Jedním…
Rozcestí Lednice - náměstí
Rozcestí
Šipky rozcestníku umístěného na okraji Zámeckého náměstí v Lednici ukazují směry několika turisticky značených tras, které se zde na náměstí setkávají. Jedná se o zelenou, červenou a žlutou trasu. Na Zámeckém náměstí začíná trasa zelená, jež odtud míří přes zámecký park k 3 kilometry vzdálené naučné stezce Lužní les, kterou pak po celé délce kopíruje až do Břeclavi. Další…
Rozcestí Čížov
Rozcestí
Turistický rozcestník v parčíku naproti informačnímu centru v Čížově ukazuje svými směrovými šipkami hned dvě turistické a také jednu cykloturistickou trasu. Prochází tudy modře značená trasa s cyklotrasou č.5003 a svůj počátek tu má také žlutá turistická trasa. Ta odtud směřuje přes obec Čížov k asi 750 metrů vzdálenému centrálnímu parkovišti. Modrá trasa přichází k…
Turistické rozcestí Moravský Krumlov
Rozcestí
Moravský Krumlov je šestitisícové město rozkládající se kolem dvojitého meandru hlubokého údolí řeky Rokytné. Zdejší turistické rozcestí se nachází v jeho historickém centru na Masarykově náměstí naproti objektu místní pošty. Prochází tudy modře značená turistická cesta a začíná či končí zde dálková žlutě značená 52 km dlouhá turistická magistrála vedoucí údolím řeky Rokytné přes obce Rybníky, Tulešice,…
Půjčovna kol Českých drah - Břeclav
Půjčovna kol
Všechny půjčovny kol ČD jsou vybaveny kvalitními koly s odborně prováděným servisem. Ve vybraných půjčovnách kol jsou k dispozici také elektrokola, dě…
Turistické rozcestí Za Červenými domky
Rozcestí
Jedná se o nejvýznamnější turistické rozcestí v Hodnínské Doubravě. Na malé světlině uprostřed rozlehlého lesního celku se zde setkávají a rozbíhají červená a modrá značka. Začíná pak zde i značka žlutá. Červená vede jedním směrem Hodonínskou Doubravou k samotě Zbrod a dále pak do Mutěnic, opačně pak k Zoo Hodonín a k vlakovému nádraží. Modrá značka pak vede jednak ke kapli sv. Jana, pramenu Kohútek a dále do Starého Poddvo…
Turistické rozcestí Před Dolním mlýnem
Rozcestí
Turistické rozcestí se nachází v údolí potoka Kuřimky kousek od jeho vtoku do řeky Svratky, kde končí vzdutí Brněnské přehrady. Název se vztahuje k Dolnímu mlýnu, který zde v minulosti stával. Směrovník stojí u paty strmé lesnaté stráně, která je součástí přírodní rezervace Břenčák. Prochází tudy zeleně a žlutě značená turistická cesta. Zelená proti toku směřuje do Veverské Bít…
Turistické rozcestí Svatý kopeček u Mikulova
Rozcestí
Nachází se na vrcholu vápencového kopce, který se jako dominanta vypíná nad památným městem Mikulovem v Pavlovských vrších. Kousek od něho zde stojí zajímavá barokní stravba poutního kostela sv. Šebestiána s výraznou vedle stojící zvonicí. Z vrcholu kopce se otevírá jedinečný pohled na Mikulov s dominantou zámku a na druhou stranu pak široké panoráma na rakouskou stranu území. Rozcestím prochází modře…
Turistické rozcestí Nové Mlýny
Rozcestí
Turistické rozcestí se nachází při západním okraji obce poblíž křižovatky, z níž do obce odbočuje místní komunikace. Prochází tudy červeně značená turistická cesta. Dále zde pak začíná zelená značka. Červená vede jedním směrem podél východního břehu Novomlýnské nádrže kolem kempu Mars a pokračuje do obce Šakvice a dále až k železniční stanici, která se nachází na okraji průmyslového areálu v polích. Opačným směrem projde ko…
Turistické rozcestí Kohoutovická baba
Rozcestí
Nachází se v lesním celku poblíž vrcholové kóty Kohoutovická baba (415,1 m) poblíž ní stojí zdejší vodojem. U křižovatky zdejších lesních cest se nachází upravené místo s lavičkami a pomník Františka Bašného. Zde na rozcestí se křížují dvě turisticky značené pěší trasy. A to zelená a žlutá. Zelená vede jedním směrem do Kohoutovic k Zastávce MHD Jírovcova a pokračuje p…
Turistické rozcestí Apollo
Rozcestí
Rekreační areál Apollo se nachází na okraji Mlýnského rybníka nad nímž se zvedá dominanta zámečku Apollo. V dřívějších dobách byl hlavním centrem zdejší letní rekreace, neboť místní rybník poskytoval ideální podmínky ke koupání. Jelikož od té doby nároky na kvalitu vody a služby stouply, uchoval se do dnešních dnů pouze kemp a několik sezonních objektů drobného občerstvení (v kempu, před parkoviště…
Turistické rozcestí Strážnice, náměstí
Rozcestí
Nachází se na okraji hlavního strážnického náměstí Svobody. Jde o centrální turistické rozcestí ve městě a východiště zdejších turistických tras. Prochází tudy červeně a žlutě značená turistická cesta a začíná zde modrá značka. Červená vede jedním směrem na Lidéřovice a Vnorovy, opačně pak směrem na Bílé Karpaty na Tvarožnou Lhotu, rozhlednu Travičná, na hraniční hřeben na Kobylu a končí u vlaku ve Vrbovcích. Žlutá značka p…
Turistické rozcestí Chytálky
Rozcestí
Turistické rozcestí se nachází v hlubokém údolí při soutoku říček Libochovky a Blahoňůvky u křižovatky silnice směřující z Tišnova na Velkou Bíteš a místní komunikace vedoucí přes samotu Falcovy do osady Chytálky. Prochází tudy zeleně a žlutě značená turistická cesta. Zelená značka vede jedním směrem na kopec Pasník a dále až do Tišnova. Opačným směrem pak směřuje k osadě C…
Turistické rozcestí U boudy
Rozcestí
Nachází se v Boleradických vrších v lesním komplexu Kuntínov. Pomístní název a název rozcestníku je odvozen od "boudy", která zde již desítky let stojí. Jde o bývalou loveckou chatu. Dnes je ve vlastnictví ochránců přírody. Verandy, která je volně přístupná,  lze využít jako nouzový přístřešek před nepohodou. Nachází se asi 50 m od rozcestí. Les okolo chaty je dnes vyhlášen za přírodn…
Turistické rozcestí Pod Synalovem
Rozcestí
Nachází se v masívu Sýkoře pod obcí Synalov u místní komunikace vedoucí do obce, poblíž přírodní památky Klášterce. Prochází tudy žlutě značená turistická cesta, která obtáčí obec při východním okraji. Jedním směrem vede k hájence Sýkoř a Sýkořským lesem do Skorotic. Opačným směrem pak schází po hřebenu do Lomnice. Po trase z…
Turistické rozcestí U studánky
Rozcestí
Turistické rozcestí se nachází na západním úbočí hřebene Babího lomu, kde se křižuje modrá a žlutá turistická značka. V okolí je zajímavý lesní porost přestárlých buků. Kousek pod rozcestím je upravená lesní studánka. Při jejím popisu se uvádějí dva názvy a to Nad Podlesím nebo Pod buky. U studánky v minulosti stávala turistická chatka vybudovaná německými turis…
Turistické rozcestí Níhov, žst
Rozcestí
Turistické rozcestí se nachází na mostě přes železniční trať u železniční zastávky Níhov. Po mostě přechází silnice z Níhova do Katova. Rozcestím prochází žlutě značená turistická cesta. Ta vede jedním směrem do Níhova, k Níhovskému rybníku, dále na Borovník, Rozseč, Vidomín a končí v údolí Bobrůvky u rekreačního střediska Podmitrov. Opačným směrem jde přes Katov, Prosatín a údolím Blahoňůvky a později…
Turistické rozcestí Liščí leč
Rozcestí
Rozcestí se nachází v lesích nad obcí Křtiny, v blízkosti Moravského krasu. Je to rozcestí na žluté turistické zančce, která začíná ve Křtinách ( 1,5 km) a pokračuje do Jedovnice (5 km) a na červenou do Harbech …
Turistické rozcestí U kapličky
Rozcestí
Turistické rozcestí se nachází v místní části obce Zaječí U Kapličky u objektu zdejší restaurace Retro Gril. Prochází tudy žlutě značená turistická cesta, která je součástí tzv. Zaječského vycházkového okruhu. Trasa vede jedním směrem do obce Zaječí k informačnímu centru a dále do středu obce k autobusové zastávce. Opačným směrem pak kolem vinohradů vystoupá k rozhledně Maják na Přítlucké hoře, klesne do obce Přítluky a ko…
Turistické rozcestí Drápelky
Rozcestí
Turistické rozcestí se nachází na zpevněné lesní cestě nad údolím říčky Blahoňůvky. Prochází tudy žlutě značená turistická cesta. Ta vede jedním směrem na obec Katov, kolem vlakové zastávky Níhov a dále do Níhova, Borovníka, Rozseče, Vidonína a končí až na letovisku Podmitrov. Opačným směrem pak značená cesta směřuje údolím Blahoňůvky na samotu Falcovy, údolím Libochovky do osady Chytálky a odtud na vlakovou zastávku Dolní Loučky.…
Turistické rozcestí Pod Máchovým památníkem
Rozcestí
Turistické rozcestí Pod Máchovým památníkem Je to rozcestí na žluté a červené turistické značce.  Na toto rozcestí se dostaneme nejkratší cestou ze silnice Olomučany – Josefov – Adamov, kterou přetíná červená zn…
Turistické rozcestí Býčí skála
Rozcestí
Rozcestí Býčí skála Je turistické rozcestí, které leží na křižovatce žluté a modré turistické značky v Josefovském údolí Moravského krasu. Neplést s rozcestím Býčí skála jeskyně, které leží jen asi 150 m odtud na východ bezprostředně před jeskyní Býčí skála. Tam se však nejedná o křižovatku. Tamto rozcestí se jmenuje Býčí skála - jeskyně. Modrá značka nás sem dovede z Mokré…
Rozcestí Vítovické údolí
Rozcestí
Rozcestí ve Vítovickém údolí leží na křižovatce červené a zelené.  Přišli jsme sem po červené z Rousínova (5,5 km) přes Vítovice (2 km) a můžeme pokračovat dále na Kalečník (2,5 km) nebo pod Hádek (10,5 km), případně až na konec červené do Líšně - Mariánského údolí (18,5 km). Nebo se dáme po zelené na západ, ale jen na Žalmanův kámen (1,5 km), kde budeme pokračovat po modré.…
Turistické rozcestí U vodárny
Rozcestí
Nachází se u zpevněné lesní cesty poblíž bývalé vodárny v údolí Troubského potoka. Prochází tudy žlutě značená turistická cesta a začíná zde i zelená značka. Ta vede jedním směrem přes Omický les do Tetčic na hřeben Bučín a kolem hájenky Na Bučíně klesne do údolí Bobravy a končí na železniční zastávce v Omicích. Opačným směrem pak přes samotu K…
více »
Turistické rozcestí Melatín II.
Rozcestí
Turistické rozcestí Melatín II. se nachází asi 150 m proti proudu potoka Melatín od rozcestí Melatín I., které jsem popsal zde : https://www.turistika.cz/mista/turisticke-rozcesti-melatin-i Rozcestí I a II  nelze…
Turistické rozcestí Žebětín-náměstí
Rozcestí
Nachází se v brněnské městské části Žebětín na hlavním Křivánkově náměstí u rohu hasičské zbrojnice a poblíž autobusové zastávky. Prochází tudy žlutě značená turistická cesta a začíná zde i modrá značka. Žlutá vede jedním směrem do Podkomorských lesú k rozcestí Stinská, k Podkomorské myslivně a dále pak do Veverských Knínic a Javůrku. Opačným směrem pak lesem k okraji Masarykova okruhu, údolím …
Turistické rozcestí U buku
Rozcestí
Turistické rozcestí se nachází na výrazném palouku při silnici mezi Soběšicemi a Útěchovem. Prochází tudy žlutě značená turistická cesta. Ta jedním směrem vede do údolí potoka Rakovec a…
Turistické rozcestí Velká Klajdovka, hájenka
Rozcestí
Nachází se za hájenkou na okraji lesa u parkoviště. Prochází tudy zeleně a žlutě značená turistická cesta. Směrem k Brnu vede zelená se žlutou souběžně k výchozímu místu tras u MHD na ulici Novolíšňské. Opačným směrem pak zelená značka směřuje k rozcestí Kopaniny, Resslově hájence a do Bílovic nad Svitavou. Žlutá značka pak náhorní plošinu obtáčí větším…
Turistické rozcestí Hornek-vyhlídka
Rozcestí
Turistické rozcestí se nachází v lese na okraji přírodní rezervace Velký Hornek. Prochází tudy žlutě značená turistická cesta a začínají zde zeleně značená cesta a žlutě značená odbočka. Žlutá značka směřuje jedním směrem k rybníku pod Hornekem  k rozcestí Říčky-koupaliště a dále pokračuje údolím Říčky k Muchově boudě a potom do Líšně ke hřbitovu na MHD. Opačným směrem vede k…