Na soutěžním výletu potvrdíte návštěvu  →  Získáte soutěžní body  →  Za body si vybíráte odměnu

Českomoravská vrchovina (oblast) - Turistické cíle (23)

Rozhledna Bernard.
Rozhledna
V areálu humpoleckého pivovaru Bernard stojí nová rozhledna. Je vysoká 33 metrů a na vyhlídkovou plošinu musíte vystoupat 189 schod. Působí dojmem, že je součástí pivovarského komína, ale je to samostatná konstrukce obepínající komín. Rozhledna je součástí nově otevřeného návštěvnického centra pivovaru Bernard. Vedle 55 metrů vysoké věže kostela sv. Mikuláše jde o druhou dominantu Humpolce. Z rozhledny je vidět panorama města, hrad Lipnice, zřícenina hradu Orlík i známý vrch Melechov.Provozní doba rozh…
Turistické rozcestí Rožná
Rozcestí
Rožná je větší obec ležící v hlubokém údolí říčky Nedvědičky na železniční trati z Tišnova do Nového Města na Moravě. Je jednou z malebných obcí v podhůří Českomoravské vrchoviny a historicky spadala pod pernštejnské panství. Dnes obcí prochází žlutě značená turistická cesta. Turistické rozcestí je umístěno v …
Turistické rozcestí Moravský Krumlov
Rozcestí
Moravský Krumlov je šestitisícové město rozkládající se kolem dvojitého meandru hlubokého údolí řeky Rokytné. Zdejší turistické rozcestí se nachází v jeho historickém centru na Masarykově náměstí naproti objektu místní pošty. Prochází tudy modře značená turistická cesta a začíná či končí zde dálková žlutě značená 52 km dlouhá turistická magistrála vedoucí údolím řeky Rokytné přes obce Rybníky, Tulešice,…
Půjčovna kol Českých drah - Jihlava
Půjčovna kol
Všechny půjčovny kol ČD jsou vybaveny kvalitními koly s odborně prováděným servisem. Ve vybraných půjčovnách kol jsou k dispozici také elektrokola, dě…
Půjčovna kol Českých drah - Havlíčkův Brod
Půjčovna kol Českých drah - Hlinsko v Čechách
Půjčovna kol Českých drah - Jindřichův Hradec
více »
Turistické rozcestí Náměšť nad Oslavou, žst.
Rozcestí
Turistické rozcestí se nachází na Nádražní ulici asi 100 m od nádražní budovy. Prochází tudy červeně a zeleně značená turistická cesta a začíná zde i žlutá značka. Červená vede jedním směrem Havlíčkovou ulicí, klesne do údolí Oslavy k Jedovskému mlýnu a přes rozcestí Bába dojde do Jinošova. Odtud pak pokračuje až do Velké Bíteše. Opačným směrem přes náměstí Míru pokračuje Brněnskou ulicí, přej…
Turistické rozcestí Věžná
Rozcestí
Turistické rozcestí se nachází na místní návsi na křižovatce hlavních komunikací v obci. Prochází tudy žlutě značená turistická cesta a začíná zde modrá značka. Žlutá vede jedním směrem do Rožné, dále do Dolní Rožínky, okrajem Blažkova a Westernového městečka Šiklův Mlýn do Olešínek. Opačným směrem pak pokračuje na okraj Smrčku a přes vyhlídku Maria Laube a hrad…
Turistické rozcestí Chytálky
Rozcestí
Turistické rozcestí se nachází v hlubokém údolí při soutoku říček Libochovky a Blahoňůvky u křižovatky silnice směřující z Tišnova na Velkou Bíteš a místní komunikace vedoucí přes samotu Falcovy do osady Chytálky. Prochází tudy zeleně a žlutě značená turistická cesta. Zelená značka vede jedním směrem na kopec Pasník a dále až do Tišnova. Opačným směrem pak směřuje k osadě C…
Rozcestí Sluneční zátoka
Rozcestí
Rozcestí žluté značky u Foglarovy Sluneční zátoky. Žlutá turistická značka jde od Nemocnice v Háji (1 km) přes Sluneční zátoku dále do Vilémovic (0,5, resp. 1,5 km), Pavlova (4 km) až do Světlé nad Sázavou (12,5 km).
Rozcestí Orlík (zřícenina)
Rozcestí
Rozcestí žluté turistické značky pod hradem Orlíkem u Humpolce. Jedná se o klasickou spojku, jak byla žlutá značka původně plánována - začíná Na Štůlách (0,5 km), kam se dostaneme z Humpolce po modré turistické značce, poté, co projde přes Rozkoš (1 km) a kolem Pařezitého (3 km), skončí na rozcestí u Bysterské silnice. Odsud je opět možné se po modré značce dostat do Humpolce.
Rozcestí Nemocnice v Háji
Rozcestí
Rozcestí na křižovatce hlavních lesních cest je označeno turistickým rozcestníkem a prochází tudy červená turistická značka, která po celé své délce kopíruje údolí řeky Sázavy a sem přichází z jihovýchodu přes rezervaci Stvořidla ze Světlé nad Sázavou a pokračuje dál severozápadním směrem do Ledče nad Sázavou. Na zdejším rozcestí Nemocnice v Háji - název je odvozen od blízké…
Turistické rozcestí Níhov, žst
Rozcestí
Turistické rozcestí se nachází na mostě přes železniční trať u železniční zastávky Níhov. Po mostě přechází silnice z Níhova do Katova. Rozcestím prochází žlutě značená turistická cesta. Ta vede jedním směrem do Níhova, k Níhovskému rybníku, dále na Borovník, Rozseč, Vidomín a končí v údolí Bobrůvky u rekreačního střediska Podmitrov. Opačným směrem jde přes Katov, Prosatín a údolím Blahoňůvky a později…
Turistické rozcestí Mladiny
Rozcestí
Rozcestí CR059 se nachází na modré a žluté turistické značce, kousek od malebné lokality Na Pilce. Modrá značka vede podle řeky Chrudimky z Horního Bradla (4,5km) dále kolem vodní nádrže Seč přes Oheb (6km), Nasavrky (21,5km), Slatiňany (35,5km) až do Chrudimi (40,5km). Žlutá značka zde začíná a vede přes Klokočov (1,5km), Maleč (6km) do Libice nad Doubravou (10km)
Turistické rozcestí Drápelky
Rozcestí
Turistické rozcestí se nachází na zpevněné lesní cestě nad údolím říčky Blahoňůvky. Prochází tudy žlutě značená turistická cesta. Ta vede jedním směrem na obec Katov, kolem vlakové zastávky Níhov a dále do Níhova, Borovníka, Rozseče, Vidonína a končí až na letovisku Podmitrov. Opačným směrem pak značená cesta směřuje údolím Blahoňůvky na samotu Falcovy, údolím Libochovky do osady Chytálky a odtud na vlakovou zastávku Dolní Loučky.…
Telč (zámek)
Zámek
Zámek Telč patří mezi klenoty moravské renesanční zámecké architektury. Zámek Telč byl zařazen do Seznam…