Na soutěžním výletu potvrdíte návštěvu  →  Získáte soutěžní body  →  Za body si vybíráte odměnu

Skalní vyhlídka Strážník (778 m.n.m.)

Turistické cíle Příroda Vrchol

• Foto: optimistanaentou

Dnes bych vás chtěl pozvat na skalní vyhlídku Strážník. Jedná se o krásné přírodní vyhlídkové místo v Krkonoších u Rokytnice nad Jizerou. Vrchol vyhlídky je ve výšce 778 m.n.m. Vrchol Stráž je dostupný z více směrů, ale na samotnou vyhlídku se dostanete pouze pěšky. Posledních 600 metrů si prostě musíte vyšlápnout. Nejkratší cesta je asi po žluté turistické stezce KČT z náměstí do vrchu až narazíte na křižovatku s červenou, po které se dáte Doprava a červená vás dovede až na vrchol. Já jsem absoloval trochu odlišnou trasu. Přes Horní Rokytnici k adrenalinovému parku. U penzionu Družba odbočit doprava dolů přes Františkov, kde na rozcestí můžete navštívit muzeum Starý kravín a stezku dřevosochání. Po místní komunikaci se držíte stále vpravo až dojedete na rozcestí Na Vrších. Dále se pokračuje po červené až na Strážník.

Když vystoupáte k vyhlídce, jste jen čtyři metry pod vrcholem vrchu Stráž (782 m.n.m.) Na skalní vyhlídku vede několik ve skále vytesaných schodů. Vyhlídka je zabezpečena řetězy a je z ní nádherný výhled do kraje. Jsou tu lavičky, stůl a informační dřevěná tabule s popisem výhledů.

Výhled je opravdu perfektní a za dobrého počasí, které jsem já měl určitě stojí zato tuhle vyhlídku navštívit. Výhled je na celou Rokytnici, Lysou horu a Kotel.

Vrch Stráž (Strážník) je jedním ze strážných vrchů, z kterých měli být v minulosti varovány okolní vesnice před vpádem nepřítele. Takovéto ohňové poselství se mělo z hor dostat přes vrch Kozákov do širého kraje a až do středu Čech.

Skalní vyhlídka se nachází v Krkonošském národním parku, Liberecký kraj, okres Semily.