Na soutěžním výletu potvrdíte návštěvu  →  Získáte soutěžní body  →  Za body si vybíráte odměnu

Slamník - U Laviček

Turistické cíle Výletní místa a parky Vyhlídka

Králický Sněžník
Králický Sněžník  • Foto: Bobkart

U Králík najdeme místo podobného jména V Lavičkách, zde jde ovšem o lokalitu U. Křižovatka turistických, respektive cykloturistických tras pod horou Slamník v Králickém Sněžníku. Místo dostupné díky nedaleké lanové dráze k chatě Slaměnka od Dolní Moravy (horní konec). V současnosti se zde stýká průběžná červená cyklotrasa (terénní č. 6267) a modrá terénní cykloznačka (6268), ještě tudy vedla modrá značka pod Babuši, ta je momentálně zkrácená a jde se nábližkou od Slaměnky po nové sjezdovce, nic ale nebrání pěšímu sem zajít, od zmíněné chaty je to nějakých 500 m. Důvod k odbočce je prostý, prozatím je místo dosti holé, tedy odlesněné. Masívní kácení v nedávné době odkrylo velkou část úbočí hřebene nad levou stranou údolí Moravy. Díky tomu je nejen od laviček úchvatný výhled na celý závěr údolí Moravy korunované majestátem Králického Sněžníku. Skvělý výhled pak poskytuje i velká část cesty vinoucí se po úbočí dál k severu po úbočích Podbělky a Uhliska.

Červená cyklotrasa 6267 je dálkový okruh nad Dolní Moravou, kterým můžeme objet zajímavé lokality údolím Moravy k Vilemíně, pak se vystoupá na zmíněnou cestu s panoramatickým výhledem, od Laviček pokračuje k rozcestí Pod Babuší, dál k Sedmi cestám (dříve Čtyři rohy), sjíždí k novému rozcestí U Johanesa a nižší cestou se vrací kolem Sutí (nad vodopádem Malé Moravy), nad Skleným k Smolkovu mostu a podél Mlýnského potoka na dolní konec samotné Dolní Moravy (pak už se může kolečko dokončit). Modrá 6268 je spíše spojka k rozcestí Sutě u potoka Malá Morava. Zmíněná pěší modrá trasa je jednou z přístupových tras od Dolní Moravy k vrcholům Králického Sněžníku. Konkrétně k známému rozcestí Pod Babuší, kde se dál vystupuje zelenou TZ.