Na soutěžním výletu potvrdíte návštěvu  →  Získáte soutěžní body  →  Za body si vybíráte odměnu

Trasy Pěší trasa Střední náročnost

• Foto: Luciewolf

Trasa začíná v Litochovicích nad Labem kam dorazíme Vlakem z Prahy přes Lovosice, z vlakové zastávky vyrazíme po zelené značce, která vede lesem nad údolím Labe a otevírá nádherné výhledy a nejhezčí vyhlídka je samozřejmě z vyhlídky Porta Bohemica. Po zelené dojdeme do Malých Žernosek a tam se dáme na rozcestí Doprava po žluté značce směrem Zřícenina hradu Oparno, cesta vede podél Milešovského potoka, dojdeme na rozcestí, kde se žlutá odděluje doleva a zelená pokračuje rovně, vydáme se po zelené, která nás dovede ke zřícenině Oparna, odtamtud je krásný výhled jak na samotný Lovoš kam půjdeme dál, tak i na Milešovku, kterou si necháme na příště :-) Z Oparna se vydáme přes vesničku Oparno (kde je i vlaková zastávka) po modré značce na Lovoš, cestou míjíme restauraci, kde je možnost se občerstvit a dále pokračujeme mírným stoupáním kolem ranče na kopec Lovoš. Po výstupu se nám otevře nádherný pohled na velkou část Českého středohoří, je vidět Házmburk, Milešovka, Lovosice........ Na vrcholu jsem viděla několik krásných motýlů, otakárků. Z Lovoše už půjdeme jenom dolů po zelené do Lovosic na nádraží, můžeme využít bližší zastávku Lovosice-město, nebo dojít přes město na hlavní nádraží, cestou uvidíte kostel, budovu radnice... Na vlakovém nádraží koukám na krokoměr, který ukazuje 12,65 km. Přeju hezký výlet :-)

Využít lze také alternativní způsob dopravy po Českém středohoří a Podřipsku: Středohorský motoráček

Počet soutěžních bodů: 5
Partner výletu
Autor příspěvku: Luciewolf
Sdílet s přáteli
Litochovice nad Labem - Porta Bohemica - Malé Žernoseky - Oparno - Lovoš - Lovosice - Služby, informace
Litochovice nad Labem - Porta Bohemica - Malé Žernoseky - Oparno - Lovoš - Lovosice na mapě