Na soutěžním výletu potvrdíte návštěvu  →  Získáte soutěžní body  →  Za body si vybíráte odměnu

Zeleným údolím a přes kopce

Trasy Cyklotrasa Střední náročnost

číslo 15 Příluky Asfalt 38,4 km
Soutok
Soutok  • Foto: zacharmarz

Tato trasa je vhodná spíše pro zdatnější cyklisty, kteří se nebojí kopců a případně projedou i nějakou tou louží.

Začátek trasy je na soutoku Dřevnice a Januštice. Odtud se vydáme po cyklostezce k nemocnici a pokračujeme podél dřevnice dále na Příluky.

Z Příluk se vydáme dále po cyklostezce 471 na Lužkovice a Želechovice. V Želechovicích u hlavní silnici přejedeme na druhou stranu a pokračujeme po cyklostezce 5068 směrem na Provodov. V Obúrkách však pojedeme dál po hlavní silnici, která nám zkrátí cestu a povede nás přes Zelené údolí.

Po silnici pokračujeme přes Zelené údolí a vyjedeme si delší přerušované stoupání. Na kopci uvidíme po pravé straně autobusovou zastávku a o kousek dál malé sousoší, u kterého se vydáme doleva po polní cestě (cyklotrasa 5069).

Projedeme kolem stavení s domácími zvířaty a neustále se budeme držet na vrstevnici. Nikam neodbočujte. Tady může být cesta především po deštích trochu rozmočená.

Rozblátěná cesta u rozcestníku Pod Slavickým kopcem
Rozblátěná cesta u rozcestníku Pod Slavickým kopcem  •  Foto: zacharmarz

Nakonec se vynoříte u rozcestníku Pod Slavickým kopcem. Odtud budeme pokračovat po modré turistické stezce přes Hory - rozcestí a Sehrad - odbočka. U ní můžete kousek zajet a podívat se na zříceninu Sehrad.

Pak pokračujeme po modré krásným sjezdem po trochu kamenité cestě. Jakmile se dostame k hlavní silnici, není třeba jezdit po ní, ale podél ní vede lesní cesta.

Asi po 300 metrech se dostaneme na Horní Lhota - hájovna, kde silnici přejedeme a budeme pokračovat po asfaltové cyklostezce. Opět delší stoupání s několika krátkými sjezdy nás dostane až k červené turistické stezce. Té se budeme dále držet.

Projedeme lesem až na Janovu horu a kolem několika chat na dlouhý sjezd. Ten nás doveze až do Vizovic. Ve Vizovicích objedeme zámek zprava a dostaneme se k nádraží. Podél něj projedeme rovně a budeme pokračovat podél kolejí. Vede tady kousek úzká cestička pro pěší / cyklo.

Výhled
Výhled  •  Foto: zacharmarz

Nyní pokračujeme pořád rovně po silnici až za Zádveřice, kde je potřeba přejet čtyř proudou silnici na Slušovice. Od této křižovatky pokračujte přes Lípu do Želechovic, odku se vrátíte stejnou cestou až na Příluky a můžete klidně pokračovat až na startovní bod.

Počet soutěžních bodů: 5
Partner výletu
Autor příspěvku: zacharmarz
Sdílet s přáteli
Zeleným údolím a přes kopce - Služby, informace
Zeleným údolím a přes kopce na mapě