Na soutěžním výletu potvrdíte návštěvu  →  Získáte soutěžní body  →  Za body si vybíráte odměnu

Turistické rozcestí U studánky

Turistické cíle Výletní místa a parky Rozcestí

Turistické rozcestí U studánky  • Foto: pasatur

Turistické rozcestí se nachází na západním úbočí hřebene Babího lomu, kde se křižuje modrá a žlutá turistická značka. V okolí je zajímavý lesní porost přestárlých buků. Kousek pod rozcestím je upravená lesní studánka. Při jejím popisu se uvádějí dva názvy a to Nad Podlesím nebo Pod buky. U studánky v minulosti stávala turistická chatka vybudovaná německými turisty, která bývala oblíbenou výletní zastávkou při cestě na hřeben Babího lomu. Její nejstarší název byl "Christians Hain" - Kristiánův háj a později se nazývala Wieser Hütte - Wieserova chata. Oba názvy se vztahovaly ke jménům tehdejších brněnských starostů.

Od rozcestí směřuje modrá značka jedním směrem dolů na okraj osady Podlesí, přetne velice frekventovanou silnici E 43 a kolem zalesněného kopce Horka dorazí na Kuřimské nádraží. Opačným směrem pak stoupá do sedla na hřeben Babího lomu, klesne ke křižovatce Lelkovadlo, pokračuje mezi lesními školkami až na rozcestí Pod Jelínkem, klesne do Šebrova a dále přes Olešnou dorazí do Blanska. Žlutá značka začíná na rozcestí se zelenou ve Svinošicích a pokračuje lesem po západním úbočí Babího lomu až ke studánce. Od ní pak vede dále západním svahem hřebena a v závěru vystoupá k rozhledně na jižním vrcholu.

Turistické mapy: KČT 1:50 000 č.85 Okolí Brna-Svratecko (2013), GOL 1:25 000 Moravský kras (2014), 1:25 000 Okolí Brna-Tišnovsko (2014), 1:20 000 Adamov a okolí

Nadmořská výška:
489 metrů nad mořem
Počet soutěžních bodů: 5
Partner výletu
Autor příspěvku: pasatur
Sdílet s přáteli
Turistické rozcestí U studánky - Služby, informace
Turistické rozcestí U studánky na mapě