Na soutěžním výletu potvrdíte návštěvu  →  Získáte soutěžní body  →  Za body si vybíráte odměnu

Brno-venkov (okres) - Soutěžní výlety (33)

Vranov u Brna - památná borovice Na gruntech
Památný strom
Památné staré stromy vždy bývají zajímavými turistickými místy při putování krajinou. Jedním z nich je bezesporu i stará soliterní borovice lesní, která se klene nad úvozem cesty směřující z Vranova na hřeben Babího lomu. Pod tímto snad již více jak stoletým stromem prochází červeně značená turi…
Říčanské hradisko
Hrádek
Objekt Říčanského hradiska se nachází na zalesněném hřebeni zvaném Na Hradisku, asi 1.5 km severozápadně od obce Říčany. Bylo zbudováno na výrazném ostrohu ukloněném jihovýchodním směrem…
více »
Turistické rozcestí Česká, žst.
Rozcestí
Nachází se nad nádražní budovou u komunikace směřující z České do Lelekovic. Stanice Česká je přestupním uzlem z autobusových linek z okolních obcí na vlak směr Brno. Zároveň je i turistickýcm nástupním centrem vycházek po zdejším okolí nazvaných Krajem říčky Ponávky. Turistické směrovky se nacházejí u hlavní komunikace při výstupu od brněnského příjezdu, stanice směr …
Kněžice - přírodní památka
Přírodní památka
Nachází se v hlubokém průlomovém údolí řeky Svitavy na jeho levé údolní skalnaté stráni, zvedající se nad silnicí mezi Adamovem a Bílovicemi nad Svitavou. Od silnice se zde vzůru do příkré…
Ivančice - dům pánů z Náchoda
Měšťanský dům
Tento dominantní objekt, nacházející se na hlavní Krumlovské ulici č.8 naproti obchodního centra PENNY, byl zde postaven v renesančním slohu v polovině 16. století. V roce 1577 daroval tehdejší ma…
Rajhrad - pomník generála Kozyra
Pomník
Během 23. dubna 1945, v době bojů o Brno, se sovětské jednotky probily až k Rajhradu. Zástupce náčelníka štábu 53. transylvánského sboru gardový generálmajor Maxim Jevsejevič Kozyr obdržel…
Památná borovice u křížku
Památný strom
Tato soliterní památná borovice lesní stojí na malém palouku u lesní komunikace zvané Červená mezi Bílovicemi nad Svitavou a Resslovou hájenkou na začátku plochého údolí poblíž dřevěného kříže. Tento dominantní strom sice není uveden v seznamu chráněných stromů okresu Brno-venkov, ale byla o něm zmínka již v několika příspěvcích z tototo velice zajímavého území rozkládajícího se východně od Bílovic nad Svitavou, zvaného Kra…
Rajhradice - Loučská zvonice
Zvonice
Nachází se na široké návsi bývalé obce Loučka, která je dnes součástí obce Rajhradice. Původně zde stávala dřevěná zvonička, nová zděná zde byla postavena roku 1848. Před první světovou válkou měla zvon s letopočtem 1865, obrazy sv. Barbory a Ježíše Krista a nápis „S. Barbara – Ora pro nobis!“. Původní zvon byl za války v roce 1916 zabaven pro válečné účely. Nový zvon daroval v roce 1920 tehdejší…
Rebešovice - zámeček
Zámeček
První písemná zmínka o Rebešovicích pochází z roku 1174. O rok později daroval vladyka Ondřej obec klášteru benediktýnů v Rajhradě. V 18. a 19. století vzniklo na území obce několik…
Křtinské údolí - Tichého vyhlídka
Vyhlídka
Vyhlídka se nachází na horní hraně Křtinského údolí na skalnaté vápencové odlesněné ostrožně při okraji národní přírodní rezervace Býčí skála. Na vápencové sklalce je zde umístěna pamětní…
Studánka Zdrávas Maria
Studánka
Studánka Zdrávas Maria se nachází 300 m východně od vranovské myslivny, která stojí v horní části obce u autobusové zastávky. Byla vybudována prof. Josefem Opletalem v roce 1947 jako jeden z objektů Lesnického Slavína. Motivem na průčelí studánky bylo nedaleké poutní místo ve Vranově u Brna. Na desce je kresba Panny Marie podle obrazu Gabriela Maxe, rakouského malíře narozeného…
Zbýšov - kostel sv. Martina
Kostel
Dnešní nominantní novorománský kostel byl zde postaven v letech 1893–94 na místě původního kostela, o němž existuje písemný záznam v biskupském dekretu z roku 1676. V té době měl jen jeden oltář, dva zvony, jeden stříbrný kalich a vedle něj stála chaloupka, ve které přebýval poustevník. Původní vchod do kostela byl od záp…
Rajhrad - chrám sv. Petra a Pavla
Soutěž 2 body
Chrám
Ačkoliv vznik rajhradského kláštera je kladen někam do první poloviny 11. století, mnoho z té doby není v exteriérech ani interiérech k vidění (konkrétně nic, jedna hlavice románského sloupu v klášterním muzeu). Dnešní podoba sahá do barokní doby, již v první polovině 17. století nabývá komplex budov raně barokní formu, další opravu přinesly léta 1690-92 (v r…
Jeskyně Netopýrka v Moravském krasu
Jeskyně
V okolí jeskyň Ochozská a Pekárka zaujme maličká Netopýrka. V této ponorné jeskyni teče malý potůček.
Jeskyně Pekárna v Moravském krasu
Jeskyně
Nedaleko Ochozské jeskyně najdeme několik malých jeskyní. Nejkrásnější a nejzajímavější je Pekárna. V jeskyni sídlili lovci sobů, asi před 11 000lety, obyvatelé mladších kultur a staří Slované. Archeologové zde n…
Alexandrova rozhledna u Adamova, Moravský kras
Rozhledna
Alexandrova rozhledna v Moravském krasu se nachází 2 kilometry od Adamova. Vede k ní zelená značka. Pochází z roku 1887, je kamenná, vysoká 15 metrů. Byla pojmenovaná po císařském radovi Alexandru Suchaneckovi z Hoffenau. Roku 2008 byla zvýšená a celkově zrekonstruovaná. Stromy, které bránily ve výhledu, musely být vykáceny.
Turistické rozcestí Před Dolním mlýnem
Rozcestí
Turistické rozcestí se nachází v údolí potoka Kuřimky kousek od jeho vtoku do řeky Svratky, kde končí vzdutí Brněnské přehrady. Název se vztahuje k Dolnímu mlýnu, který zde v minulosti stával. Směrovník stojí u paty strmé lesnaté stráně, která je součástí přírodní rezervace Břenčák. Prochází tudy zeleně a žlutě značená turistická cesta. Zelená proti toku směřuje do Veverské Bít…
Čebínka - rozhledna
Rozhledna
Při cestě autem nebo vlakem z Brna do Tišnova se za Kuřimí vpravo zvedá dominantní vápencový kopec Čebínka (433 m). Do jeho nitra je zahlouben několikaetážový lom, který nelze přehlédnout. Na jeho vrchlou se tyčí ocelový stožár mobilního operátora vyský 38 m, kolem něhož se vine ocelové venkovní schodiště a ve třech čtvrtinách i ochoz vyhlídkové terasy. Rozhledna Čebínka stojí na nejvyšším bodě kopce a byla slavnostně…
Turistické rozcestí Chytálky
Rozcestí
Turistické rozcestí se nachází v hlubokém údolí při soutoku říček Libochovky a Blahoňůvky u křižovatky silnice směřující z Tišnova na Velkou Bíteš a místní komunikace vedoucí přes samotu Falcovy do osady Chytálky. Prochází tudy zeleně a žlutě značená turistická cesta. Zelená značka vede jedním směrem na kopec Pasník a dále až do Tišnova. Opačným směrem pak směřuje k osadě C…
Jeskyně v údolí Haldy
Jeskyně
V malebné osadě Kutiny, která se nachází v hlubokém údolí říčky Libochovky, se zde s Libochovkou spojuje od jihu přicházející romantická říčka Halda, která v závěrečné fázi protéká hlubokým…
Turistické rozcestí Pod Synalovem
Rozcestí
Nachází se v masívu Sýkoře pod obcí Synalov u místní komunikace vedoucí do obce, poblíž přírodní památky Klášterce. Prochází tudy žlutě značená turistická cesta, která obtáčí obec při východním okraji. Jedním směrem vede k hájence Sýkoř a Sýkořským lesem do Skorotic. Opačným směrem pak schází po hřebenu do Lomnice. Po trase z…
Turistické rozcestí U studánky
Rozcestí
Turistické rozcestí se nachází na západním úbočí hřebene Babího lomu, kde se křižuje modrá a žlutá turistická značka. V okolí je zajímavý lesní porost přestárlých buků. Kousek pod rozcestím je upravená lesní studánka. Při jejím popisu se uvádějí dva názvy a to Nad Podlesím nebo Pod buky. U studánky v minulosti stávala turistická chatka vybudovaná německými turis…
Turistické rozcestí Níhov, žst
Rozcestí
Turistické rozcestí se nachází na mostě přes železniční trať u železniční zastávky Níhov. Po mostě přechází silnice z Níhova do Katova. Rozcestím prochází žlutě značená turistická cesta. Ta vede jedním směrem do Níhova, k Níhovskému rybníku, dále na Borovník, Rozseč, Vidomín a končí v údolí Bobrůvky u rekreačního střediska Podmitrov. Opačným směrem jde přes Katov, Prosatín a údolím Blahoňůvky a později…
Turistické rozcestí Drápelky
Rozcestí
Turistické rozcestí se nachází na zpevněné lesní cestě nad údolím říčky Blahoňůvky. Prochází tudy žlutě značená turistická cesta. Ta vede jedním směrem na obec Katov, kolem vlakové zastávky Níhov a dále do Níhova, Borovníka, Rozseče, Vidonína a končí až na letovisku Podmitrov. Opačným směrem pak značená cesta směřuje údolím Blahoňůvky na samotu Falcovy, údolím Libochovky do osady Chytálky a odtud na vlakovou zastávku Dolní Loučky.…
Rozcestí Vítovické údolí
Rozcestí
Rozcestí ve Vítovickém údolí leží na křižovatce červené a zelené.  Přišli jsme sem po červené z Rousínova (5,5 km) přes Vítovice (2 km) a můžeme pokračovat dále na Kalečník (2,5 km) nebo pod Hádek (10,5 km), případně až na konec červené do Líšně - Mariánského údolí (18,5 km). Nebo se dáme po zelené na západ, ale jen na Žalmanův kámen (1,5 km), kde budeme pokračovat po modré.…
Turistické rozcestí U vodárny
Rozcestí
Nachází se u zpevněné lesní cesty poblíž bývalé vodárny v údolí Troubského potoka. Prochází tudy žlutě značená turistická cesta a začíná zde i zelená značka. Ta vede jedním směrem přes Omický les do Tetčic na hřeben Bučín a kolem hájenky Na Bučíně klesne do údolí Bobravy a končí na železniční zastávce v Omicích. Opačným směrem pak přes samotu K…
Turistické rozcestí U buku
Rozcestí
Turistické rozcestí se nachází na výrazném palouku při silnici mezi Soběšicemi a Útěchovem. Prochází tudy žlutě značená turistická cesta. Ta jedním směrem vede do údolí potoka Rakovec a…
Turistické rozcestí Velká Klajdovka, hájenka
Rozcestí
Nachází se za hájenkou na okraji lesa u parkoviště. Prochází tudy zeleně a žlutě značená turistická cesta. Směrem k Brnu vede zelená se žlutou souběžně k výchozímu místu tras u MHD na ulici Novolíšňské. Opačným směrem pak zelená značka směřuje k rozcestí Kopaniny, Resslově hájence a do Bílovic nad Svitavou. Žlutá značka pak náhorní plošinu obtáčí větším…
Pohořelice - Paarův zámeček
Zámek
Nachází se ve střední části města a jeho budova se zrcadlí na hladině rozlehlé protáhlé vodní tůně, za níž pak pokračuje městský park. Zámeček v barokním stylu si kolem roku 1693 nechala…
Židlochovice - kostel Povýšení sv. Kříže
Kostel
Kostel byl postaven v letech 1717-30. Vrcholně barokní svatyni navrhl J. L. Hildebrant, později ji ještě upravoval F. A. Grimm. V interiéru vzácná pozdně gotická Madona z doby kolem roku 1500. Sochy na schodišti před kostelem jsou od místního sochaře J. Sterna. Byly sem přeneseny ze zrušeného barokního mostu přes Svratku, pocházejí z roku 1746. Poblíž kostela stojí barokní sousoší Nejsvětější Trojice z poloviny 18. století. V…