Na soutěžním výletu potvrdíte návštěvu  →  Získáte soutěžní body  →  Za body si vybíráte odměnu

Rozhledna Bernard.
Rozhledna
V areálu humpoleckého pivovaru Bernard stojí nová rozhledna. Je vysoká 33 metrů a na vyhlídkovou plošinu musíte vystoupat 189 schod. Působí dojmem, že je součástí pivovarského komína, ale je to samostatná konstrukce obepínající komín. Rozhledna je součástí nově otevřeného návštěvnického centra pivovaru Bernard. Vedle 55 metrů vysoké věže kostela sv. Mikuláše jde o druhou dominantu Humpolce. Z rozhledny je vidět panorama města, hrad Lipnice, zřícenina hradu Orlík i známý vrch Melechov.Provozní doba rozh…
Ski centrum Říčky v Orlických horách
Ski areál
Malebné zákoutí Říček v Orlických horách objevili lyžaři z Ústí nad Orlicí již v roce 1936. Nejen, že tu na vrchu Zakletý odhalili pro lyžařský svět dobré podmínky pro sjezdové disciplíny,…
Městské muzeum Lanškroun
Muzeum
Historie lanškrounského muzea se začala psát v roce 1905, jeho hlavním cílem bylo shromažďovat muzejní sbírky a pečovat o ně. Nejprve muzeum našlo své místo v několika místnostech v části…
Rozcestí Český Krumlov - Zámek
Rozcestí
Rozcestí se nachází na prvním nádvoří českokrumlovského zámku.Rozcestím prochází několik tras, přičemž nejvýznamnější je evropská turistická trasa E 10 propojující Gibraltar s Baltem. Zelená E 10 směřuje na Kleť a pak dále. Modrá E 10 vás nasměruje k Světlíku a odtud po zelené TZ no Lipna.Žlutá TZ vede do Vyšného, odtud pak můžete po zelené pokračovat na Kleť. V opačném směru v…
více »
Rozcestí Ottovka (min. pramen)
Rozcestí
Tímto rozcestím prochází Okruh Dušana Jurkoviče, který vás zavede na zajímavá a krásná místa Luhačovic. (červená)Prochází tudy i Malý lázeňský okruh. (modrá)Žlutá TZ vás v jednom směru dovede přes Řetechov a Provodov až do Zlína (18 km) a ve směru opačném k rozcestí Solné (2,5 km).Modrá TZ vede do Horní Lhoty (13 km), přes Pozlovice. V jižním směru pak do Bojkovic a Žitkové (21…
Zámek Častolovice - jeden ze Zámků na Orlici
Zámek
Současná podoba zámku má hodnotu nejen historickou, ale díky nekonečnému úsilí paní majitelky Diany Phipss Sternbergové, která mimo jiné patří i k významným bytovým architektům, se stal i…
Městské muzeum v České Třebové
Muzeum
Všichni, kdo cestující vlakem znají Českou Třebovou jako důležitý dopravní uzel. Ale město a jeho okolí se stále více stává městem kultury, sportu a zábavy. Nezapomeňte, že se nacházíte…
Fontána v letovisku Studánka
Výletní místo
Letovisko Studánka najdete malebné východočeské krajině těsně pod Orlickými horami u Rychnova nad Kněžnou. Už od 17. století slouží tato oblast rekreaci a lázeňství díky pramenům léčivých…
Muzeum krajky Vamberk
Muzeum
Expozice provází návštěvníky vývojem krajky v Čechách od 18. století. Vychází z lidového krajkářství, naznačuje rozdíly v použití krajky v lidovém a měšťanském oděvu a také rozhodující slohové a pedagogické vlivy, které krajku měnily ve výrazu i funkci. Na tvorbu zakladatelských osobností české moderní krajky, která se stala světovým pojmem již ve dvacátých letech minulého století, navazují díla jejich …
Rozcestí Lemberk (zám.)
Rozcestí
Rozcestím u zámku Lemberk prochází dvě turistické trasy a mezinárodní NS Lužické a Žitavské hory.Zelená TZ vás západním směrem dovede do Jablonného v Podještědí a do Kunratic u Cvikova. Dále pak do Cvikova a Nového Boru. Ve směru severovýchodním vás pak nasměruje přes Lvovou do Hrádku nad Nisou.Žlutá TZ v severním směru končí u rozcestí Pod liščí horou. Ve směru jižním končí v …
Katedrála Nejsvětější trojice v Drážďanech
Kostel
Katedrála Nejsvětější trojice (Kathedrale Ss. Trinitatis) se někdy též nazývá Hofkirche (dvorní kostel) Katedrála se nachází na Schloßstraße 24 a byla postavena v letech 1739 až 1755 za vlády saského kurfiřza a polského krále Friedricha Augusta II. pod vedením italského stavitele  Gaetana Chiaveriho. Tento barokní kostel je největší chrámovou stavbou ve spolkové zemi Sasko.
Sýpka – Muzeum Orlických hor
Muzeum
Navštivte jedinečný objekt bývalé sýpky z poloviny 19. století, který se nalézá v centru horského městečka Rokytnice v Orlických horách. Sýp…
Hvězdárna v Úpici
Zábava, atrakce
Úpickou hvězdárnu naleznete, jak již z jména vyplývá, v šestitisícovém městě Úpici, v jeho jihozápadní části; pro přesně uvažující jedince na souřadnicích 50°30'27,5" severní šířky a 16°00'44" východní délky. Hvě…
více »
Regionální muzeum a galerie v Jičíně
Muzeum
Valdštejnský zámek v Jičíně je sídlem Regionálního muzea a galerie Jičín - Muzea hry. Naleznete zde stálou expozici soustřeďující se na historii města Jičína a jeho okolí. Celá expozice je návštěvníkům představen…
Hvězdárna a planetárium v Hradci Králové
Turistické destinace
Hvězdárna a planetárium se nachází na jižním okraji metropole východních Čech - Hradce Králové. Pro stavbu hvězdárny bylo zvoleno jedno z nejkrásnějších míst - na hřebenu mezi Zámečkem a Novým Hradcem Králové, odk…
Pevnost Dobrošov
Pevnost, opevnění
Rozestavěná dělostřelecká tvrz, součást českslovenského pohraničního opevnění z let 1935 - 1938. Součástí prohlídky je vstupní expozice, tři nedokončené objekty a podzemí o délce 1 km. Ve…
Oberbaumbrücke
Most
Oberbaumbrücke je dvoupatrový most, který spojuje obvody Friderichshain a Kreuzberg. Most zde stál již v roce 1732, v roce 1879 prošel velkou rekonstrukcí. Ani po opravě nestačil most pojmout rostoucí dopravu a ta…
Okna - ž.st. (rozcestí)
Rozcestí
Toto rozcestí je výchozím bodem dvou turistických tras.Zelená TZ vás dovede do čtyři kilometry vzdálené obce Bezděz, nad níž se tyčí stejnojmenný hrad.Žlutá TZ vás pak nasměruje přes Žďárský les a chatovou osadu Pankrác do Bělé pod Bezdězem. Celková délka trasy je 12 km.Rozcestím prochází i cyklotrasa 0014, která vede z Nosálova, přes Bezdědice, osadu Pankrác a Okna až do Doks.
Mělník - zámek, rozcestí
Rozcestí
Toto rozcestí je křižovatkou čtyř turistických tras. Červená TZ zde má výchozí bod a zdatného turistu povede přes Chloumek, Lhotku a Kokořínský důl až do 20 km vzdáleného…
více »
Vídeň – Horní Belvedere  (Wien – Oberes Belvedere)
www.turistikaprozivot.cz
Vídeň – Horní Belvedere (Wien – Oberes Belvedere)
Zámek
Rozsáhlý zámecký komplex Belvedere je vlastně rakouskou obdobou francouzských Versailles. A to variantou nikterak malou, chudou nebo méně zdobnou. Za jeho vznikem stojí princ Evžen Savojský, velký vojevůdce i milo…
Rozcestí v Dolní Vidimi
Rozcestí
Toto rozcestí se nachází v malebné vesničce Dolní Vidim. Obec se nachází asi patnáct kilometrů severně od Mělníka. Jméno Vidim bylo zapsáno prvně roku 1294, kdy část patřila klášteru zbraslavskému a od roku 1295 zde uplatňovalo určité zájmy i biskupství pražské. Lidovou architekturu zde zastupují roubené a hrázděné domy. Ve stavení čp 78 byl zřízen Dům zaniklých řemesel, kde…
Krompach - rozcestí
Rozcestí
Turistické rozcestí Krompach nám ukazuje trasy do pěti směrů. Červená TZ nás ve východním směru povede kol čtyřista let starého "Tisíciletého tisu" na 750 m vysoký vrch Hvozd.  Ve směru západním se po červené TZ dostaneme přes Dolní Světlou na nejvyšší vrchol, 793 m vysoký, Luž. Zelená TZ  nás přivede v severním směru na hraniční přechod Krompach/Jonsdorf. Budeme-li držet…
více »
Turistické rozcestí Česká, žst.
Rozcestí
Nachází se nad nádražní budovou u komunikace směřující z České do Lelekovic. Stanice Česká je přestupním uzlem z autobusových linek z okolních obcí na vlak směr Brno. Zároveň je i turistickýcm nástupním centrem vycházek po zdejším okolí nazvaných Krajem říčky Ponávky. Turistické směrovky se nacházejí u hlavní komunikace při výstupu od brněnského příjezdu, stanice směr …
Pětidomí - rozcestí
Rozcestí
Rozcestí Pětidomí radí turistům kudy dál mezi Čápským a Dvorským rybníkem jižně od Zbirohu. Jak uvádí horní tabulka rozcestníku, Pětidomí bylo původně určeno pro zaměstnance lesnické společnosti a žil zde zeť Bedřicha Smetany. Od cesty mezi rybníky je výhled na Zbirožský zámek. Kříží se zde 3 turistické značky. Modrá, cesta Protifašistických bojovníků,  která vede buď až do Skryjí nebo do Jinců. Dále žlutá, vedoucí přes Týček k myslivně Vlastec nebo na druhou stranu do Kařízku. A nakonec zelená, kter…
více »
Turistické rozcestí  Strom (Ostrá horka)
www.turistikaprozivot.cz
Turistické rozcestí Strom (Ostrá horka)
Rozcestí
Rozcestí se nachází na výrazné vyvýšenině Strom nad brněnskou čtvrtí Soběšice, na které dnes stojí kovová rozhledna zvaná Ostrá horka. Kolem prochází žlutě značená turistická cesta. Jedním…
více »
Turistické rozcestí U křížku (nad Mladkovem)
Rozcestí
Turistické rozcestí leží v lese nad Mladkovem. Procházejí tudy dvě turisticky značené trasy: modrá SV směrem - Lichkov, žel. stanice žlutá JV směrem - Nad Kolotočem, Pod Boudou a dále po zelené Odranec, Tvrz Bouda, Těchonín nebo Lichkov žlutá SZ směrem - Mladkov Místem prochází rovněž Naučná stezka Betonová hranice.
Turistické rozcestí Pod Boudou
Odpočinkové místo
Turistické rozcestí leží v lese pod hřebenem Bukovohorské hornatiny, nedaleko kopce Bouda. Procházejí tudy dvě turisticky značené trasy: zelená JZ směrem - Odranec, rozcestí Nad Boudou, Bouda, Těchonín zelená SV směrem - Lichkov, Mladkov žlutá SZ směrem - Nad Kolotočem, U křížku, Mladkov Místem prochází rovněž Naučná stezka Betonová hranice.
více »
Berlín – obchodní centrum Sony  (Berlin - Sony Center)
www.turistikaprozivot.cz
Berlín – obchodní centrum Sony (Berlin - Sony Center)
Náměstí
Berlínský komplex Sony Center není v žádném případě běžně nudnou nákupní zónou nebo nějakým typickým tupým chrámem konzumu. I když o – skutečně pozoruhodnou - „katedrálu“ se svým způsobem jedná. Tedy minimálně pro příznivce…
Turistické rozcestí K Paloukům
Rozcestí
Turistické rozcestí leží v lese na křižovatce lesních cest. Vyznačuje směry těchto značených tras: zelená JV směrem - Obří postele,  Les Jezera, Velká Ruda, Semtěš zelená Z směrem - Bernardov, Záboří nad Labem, Vinařice, Týnec nad Labem, Kolín žlutá SV směrem - Zbraněves, Zdechovice žlutá SZ směrem - Chvaletice - Hornická Čtvrť, Chvaletice žst.
Turistické rozcestí Obří postele
Rozcestí
Turistické rozcestí leží v lese pod vrcholem s velkými balvany, zvanými Obří postele. Vyznačuje směry těchto značených tras: modrá SV směrem - Zdechovice, Pazderný Mlýn, Řečany nad Labem, Kladruby nad Labem, Hlavečník, Týnec nad Labem zelená JV směrem - Les Jezera, Velká Ruda, Semtěš zelená SZ směrem - rozcestí K Paloukům, Bernardov, Záboří nad Labem, Vinařice, Týnec nad Labem, Kolín žlutá JV směrem - Les Jezera, Mor…