Na soutěžním výletu potvrdíte návštěvu  →  Získáte soutěžní body  →  Za body si vybíráte odměnu

Lužické hory, Ještědský hřbet (oblast) - Soutěžní výlety (29)

Rozcestí Lemberk (zám.)
Rozcestí
Rozcestím u zámku Lemberk prochází dvě turistické trasy a mezinárodní NS Lužické a Žitavské hory.Zelená TZ vás západním směrem dovede do Jablonného v Podještědí a do Kunratic u Cvikova. Dále pak do Cvikova a Nového Boru. Ve směru severovýchodním vás pak nasměruje přes Lvovou do Hrádku nad Nisou.Žlutá TZ v severním směru končí u rozcestí Pod liščí horou. Ve směru jižním končí v …
Hrad Fredevald, Pustý zámek
Zřícenina
Na vysoké skále asi 3 km od České Kamenice se nachází zřícenina hradu Fredevald. Kopec Pustý zámek na kterém se zřícenina nachází je od poloviny 60. let chráněnou oblastí díky horizontálnímu uspořádání znělcových sloupců. Nedaleké Varhany v Kamenickém Šeno…
Krompach - rozcestí
Rozcestí
Turistické rozcestí Krompach nám ukazuje trasy do pěti směrů. Červená TZ nás ve východním směru povede kol čtyřista let starého "Tisíciletého tisu" na 750 m vysoký vrch Hvozd.  Ve směru západním se po červené TZ dostaneme přes Dolní Světlou na nejvyšší vrchol, 793 m vysoký, Luž. Zelená TZ  nás přivede v severním směru na hraniční přechod Krompach/Jonsdorf. Budeme-li držet…
Půjčovna kol Českých drah - Česká Lípa
Půjčovna kol
Všechny půjčovny kol ČD jsou vybaveny kvalitními koly s odborně prováděným servisem. Ve vybraných půjčovnách kol jsou k dispozici také elektrokola, dě…
Půjčovna kol Českých drah - Mimoň
Půjčovna kol
zámek v Zahrádkách na Českolipsku
Zámek
Obec leží na severu Čech, 6 km jižně od České Lípy na křižovatce silnic do Prahy a Litoměřic. Malebný renesanční zámek z poloviny 16. století upravený na přelomu 19. a 20. století,…
Rozcestí Český Dub
Rozcestí
Turistický rozcestník v centru Českého Dubu na náměstí Bedřicha Smetany upřesňuje směry několika turisticky značených tras. Přes náměstí Bedřicha Smetany prochází červeně značená turistická trasa, která sem směřuje od severu od Ještědu a pokračuje dál na jihovýchod až k zámku Sychrov. Modrá, zelená a žlutá turistická trasa mají na náměstí Bedřicha Smetany v Českém Dubu svůj počátek. Modrá trasa odtud míří přes Letařovice, S…
Rozcestí Pod Čertovou zdí
Rozcestí
Rozcestník turistických cest s názvem Pod Čertovou zdí nalezneme v místě, kde se na hlavní silnici vedoucí ze Starého Dubu do Osečné napojuje odbočka na Smržov. Na rozcestí Pod Čertovou zdí se protíná žlutá a modrá turistická trasa. Žlutě značená cesta přichází přes Malý Dub z Českého Dubu a pokračuje severozápadním směrem do Osečné, kde na náměstí u kostela svatého Víta žluté značení končí. Modrá značka k rozcestí Pod Čert…
Rozcestí Zahrádky - zámek
Rozcestí
Rozcestí značené jako Zahrádky - zámek se nachází při silnici v centru obce před parkem u vstupní brány do areálu zámku. Je označeno turistickým rozcestníkem, který ukazuje směry několika značených tras. Prochází tudy červená turistická trasa, která je v tomto úseku známá jako Máchova cesta a je také součástí mezinárodní evropské dálkové cesty E10 Baltské moře - Gibraltar (tato trasa je značena symbolem E10 v hrotu směrovýc…
Zřícenina větrného mlýna
Mlýn
V areálu větrných elektráren na Lysém vrchu u Albrechtic (obec ze 14. století) si můžeme prohlédnout dnes již jen torzo větrného mlýna. Mlýn pochází z roku 1830 a pracoval až do roku 1866. Tehdy ho zničila Pruská …
Cikánské jeskyně - Cikánské údolí
Jeskyně
Při putování po okolí známého skalního hradu Sloup můžeme zajít do Cikánské údolí a objevit dvě Cikánské jeskyně. Název údolí a jeskyní je odvozen od občasného „obsazení“ jeskyní potulnými cikány. K oběma jeskyním…
Nová rozhledna ve Sloupu v Čechách
Rozhledna
Sloup v Č. Sloup leží v Krásné romantické krajině, v níž se na hladinách rybníků zrcadlí siluety okolních kopců, zeleň lesů střídají šedivé pískovcové skály. Krásu přírody na mnoha místech obohatilo a umocnilo dílo l…
více »
Bazilika minor sv. Vavřince a sv.Zdislavy
Kostel
Baziliku minor sv.Vavřince a sv.Zdislavy naleznete v Jablonném v Podještědí v Libereckém kraji, přímo nedaleko náměstí. Její historie je spojena s Havlem z Markvarticů, především pak jeho ženy Zdislavy, která je z…
Sloup v Čechách - kostel svaté Kateřiny
Kostel
Kostel Svaté Kateřiny ve Sloupu v Čechách byl vystaven v roce 1327, současnou podobu pak získal při výrazné přestavbě v roce 1717 až 1719. Tu provedl Petr Pavel Columbani, roudnický stavitel italského původu. roc…
Vodní hrad Lipý
Zřícenina
Vodní hrad Lipý, respektive jeho zřícenina, se nachází v centru České Lípy. Původní gotický vodní hrad byl v 17. století přestavěn na renesanční zámek, který byl po druhé světové válce z větší části z…
Sloup v Čechách - lesní divadlo
Zajímavost
Lesní divadlo se nachází asi půl kilometru jižně od Sloupu. Divadlo bylo slavnostně otevčeno roku 1921 Hauptmannovou hrou Potopený zvon. V 60. letech 20. století divadlo začalo chátrat. V roce 2004 však bylo oprav…
Hrad Ralsko
Hrad
Zřícenina hradu Ralsko se nachází 4 km SV od Mimoně.Bývalý hrad mocného rodu Vartemberků byl strážním hradem na obchodní cestě do Lužice, byla zde umístěna celnice. Poté, co byl hrad opuštěn,…
Hrad Tolštejn
Zřícenina
Nádherná zříceni v malebném kraji, kde najdem spoustu turistických tras a cílů. Hned na protějšim kopci je rozhledna Jedlová. Jak na Tolštejně, tak i na Jedlové je celoročně otevřena…
Špičák
Hora
V západní části Jizerských hor. Součást stejnojmenné přírodní rezervace. Omezený výhled. Žlutá turistická trasa, přístupný od východu (Oldřichovské sedlo) i od západu (Albrechtice).
Oldřichovské  skály
Oldřichovské skály
Skalní útvar
Skalnaté Sedlo porostlé buky, mezi nimiž se válejí obrovité žulové balvany.
Botanická zahrada Liberec
Zahrada
Jedna z nejznámějších botanických zahrad v republice s nově rekonstruovanými pavilóny a řadou rarit. Botanická zahrada byla založena v roce 1876.Tip Turistika.cz: Masožravé rostlinyJen…
ZOO Liberec
ZOO
V roce 1919 vznikla nejstarší Zoologická zahrada na území České republiky, která je nerozlučně spojena s městem Libercem. Liberec leží v kotlině mezi Jizerskými horami a Ještědským hřbetem,…
Samuelova jeskyně
Jeskyně
jeskyně je skromné obydlí poustevníka, uměle vyhloubené v pískovcovém skalním masivu, vyčnívajícím z nevelkého návrší nad jižním okrajem Sloupu. Skála s jeskyní se původně nazývala Špičatý kámen (Spitziger Stein) a nejsnáze je přístupná boční strží ze Sloupu nebo z rozcestí jižně od vyhlídky Na stráži. Z dolní části strže odbočuje k jeskyni strmá stezka. Jeskyni vyhloubil…
Hrad Pihel
Zřícenina
Hrad Pihel byl založen asi ve 14. století a poprvé se připomíná v roce 1396. Jeho zakladatel není bezpečně známý, ale nejspíše jím byl Hynek Zajíc z Házmburka. Po jeho smrti roku 1363 se…
Sychrov
Zámek
Novogotický Zámek Sychrov se nachází v Libereckém kraji. Zámek je otevřen každý den po celý rok a návštěvníci mají možnost výběru ze dvou prohlídkových tras. Interiér zámku je vybaven cen…
Grabštejn
Hrad
Rozsáhlý areál hradu a zámku Grabštejn stojí na návrší nedaleko Hrádku nad Nisou na Liberecku. Původní hrad připomíná okrouhlý bergfrit. Návštěvníci si mohou prohlédnout severní palác, věž s Vyhlídkou a přístupn…
Ještěd
Vrchol
Vrchol kopce Ještěd ( 1012 m.n.m.) je nepřehlédnutelnou dominantou Severních Čech. Přes vrchol kopce v minulosti vedla nejedna obchodní stezka. Ještěd rovněž tvořil hranici mezi Čechy a Německem. První označení …
Sloup
Zřícenina
Hrad Sloup patří k našim nejlépe zachovaným a nejkrásnějším Skalním hradům. Hrad Sloup stojí na 33 metrů vysokém skalním bloku. Skalní hrad Sloup se nachází na Českolipsku v Libereckém kraji. Z původního hra…
Bílé kameny
Zajímavost
Bílé kameny tvoří izolovanou, morfologicky výraznou skupinu skal asi 1 km severně od Jítravy na úpatí vrchu Vysoká. Skály jsou nápadné svou bělostí a zaoblenými tvary, připomína…