Na soutěžním výletu potvrdíte návštěvu  →  Získáte soutěžní body  →  Za body si vybíráte odměnu

Lesní studánka pod hradem Veveří
Studánka
Studánka se nachází v údolí potoka Veverky v těsné blízkosti jeho vtoku do zálivu nadržené hladiny Brněnské přehrady. Z historických pramenů se lze dočíst, že zde byla zbudována ještě před…
Vyhlídkový altán u hradu Špilberk v Brně
Vyhlídka
Altán lze vidět jako malou ozdobnou stavbu umístěnou na zahradě, zámeckém či městském parku. Slouží hlavně pro oddech a relaxaci lidí. Známe i lázeńské altány, především jsou využívány jako kryté pódium k vy…
Brno-Soběšice - zvonice
Zvonice
Zdejší zvonice se nachází v historickém centru obce na začátku ulice Na Rychtě. Byla zde postavena v roce 1785, v době kdy byla odsvěcena a zbořena jezuitská kaple sv. Kříže, která stála na vrcholu blízkého kopce Ostré horky. Z jezuitské kaple sem byly přemístěny dřevěná socha sv. Františka Xaverského, dřevěný korpus ukřižovaného Krista a zvon. Po několika přesunech je dnes socha sv. Františka umístěna v ducho…
Brno – Diecézní muzeum
Muzeum
Diecézní muzeum v Brně se nachází v tzv. kanovnické rezidenci, což je honosné označení poměrně malého „domečku“ na Petrově. Založeno bylo v polovině roku 1993 jako první instituce tohoto typu na území naší republi…
Moravské zemské muzeum v Brně - Dietrichsteinský palác
Muzeum
V historickém centru Brna, v horní čísti Zelného trhu zaujme významná stavba města - Dietrichsteinský palác, hlavní výstavní budova Moravského zemského muzea. V letech 1614 - 1618 ho nechal postavit olomouc…
Brno - městský park pod Petrovem - Denisovy sady
Vyhlídka
Městský park - Denisovy sady pod vrchem Petrov a katedrálou sv. Petra a Pavla jsou pěkným procházkovým i vyhlídkovým místem. Jsou jedním z nejoblíbenějších odpočinkovým míst  v Brně pro místní, rádi do nich zavíta…
Dům U Čtyř mamlasů v Brně
Dům, budova
Na hlavním brněnském náměstí Svobody zaujme na místě původně renesančního měšťanského domu kdysi s arkádami ve všech patrech, stavba z let 1901  - 1902. Je to dům U Čtyř mamlasů, stojí u brněnského orloje ve tvaru…
Bažina za Mečkovem
Bažina, mokřady
Nachází se v nejsevernějším cípu bystrckého katastu, v závěru vzdutí Brněnské přehrady za chatovou osadou Mečkov. Od hladiny Přehrady je oddělena boční sypanou hrází, po níž vede zpevněná…
V Brně na hrad Špilberk
Hrad
V největším moravském městě stojí přes sedm století výrazná dominanta města - původně královský gotický hrad Špilberk ze 13. stol. Během 17. a 18. stol. byl přebudován na barokní pevnost, kterou najdete na vrcholu…
Měnínská brána ve středu Brna
Drobné památky
Ve středověkém Brně stávalo pět brán patřících k městskému opevnění. Dochovaná část hradeb zde  bylo v 50. a 60. letech 19. stol. téměř celé zbořeno. Dochovala se jedna brána, kterou možno vidět v centru Brna na M…
Soběšické rybníčky - přírodní památka
Rybník
Lokalita přírodní památky se nachází v lesním komplexu při dně hlubokého stinného údolí nacházejícího se kilometr západně od brněnské městské části Soběšice. Je součástí členitého reliéfu…
více »
Turistické rozcestí  Strom (Ostrá horka)
www.turistikaprozivot.cz
Turistické rozcestí Strom (Ostrá horka)
Rozcestí
Rozcestí se nachází na výrazné vyvýšenině Strom nad brněnskou čtvrtí Soběšice, na které dnes stojí kovová rozhledna zvaná Ostrá horka. Kolem prochází žlutě značená turistická cesta. Jedním…
Brněnská přehrada - abrazní sruby
Skalní útvar
V zimním období po snížení hladiny Brněnské přehrady se obnaží zdejší břehy a objeví se řada jinak skrytých zajímavostí. Jednou z nich je i geologický úkaz odborně nazývaný abrazní sruby.…
Kůlny - přírodní památka
Přírodní památka
Na skalnatých svazích zvedajících se příkře nad hladinou Brněnské přehrady asi 1 km jihovýchodně od hradu Veveří, se vyskytují přírodě blízká lesní společenstva zakrslých doubrav, zejména…
Brno - kostel svatého Augustina
Kostel
Kostel svatého Augustina se nachází v centru Masarykovy čtvrti na náměstí Míru na úpatí Kraví Hory. Vyjímečně nejde v jeho případě o baroko, ale o krásný funkcionalismus.   Na rok 1930 se chystaly významné církev…
Turistické rozcestí Kohoutovická baba
Rozcestí
Nachází se v lesním celku poblíž vrcholové kóty Kohoutovická baba (415,1 m) poblíž ní stojí zdejší vodojem. U křižovatky zdejších lesních cest se nachází upravené místo s lavičkami a pomník Františka Bašného. Zde na rozcestí se křížují dvě turisticky značené pěší trasy. A to zelená a žlutá. Zelená vede jedním směrem do Kohoutovic k Zastávce MHD Jírovcova a pokračuje p…
více »
Turistické rozcestí Melatín II.
Rozcestí
Turistické rozcestí Melatín II. se nachází asi 150 m proti proudu potoka Melatín od rozcestí Melatín I., které jsem popsal zde : https://www.turistika.cz/mista/turisticke-rozcesti-melatin-i Rozcestí I a II  nelze…
Turistické rozcestí Žebětín-náměstí
Rozcestí
Nachází se v brněnské městské části Žebětín na hlavním Křivánkově náměstí u rohu hasičské zbrojnice a poblíž autobusové zastávky. Prochází tudy žlutě značená turistická cesta a začíná zde i modrá značka. Žlutá vede jedním směrem do Podkomorských lesú k rozcestí Stinská, k Podkomorské myslivně a dále pak do Veverských Knínic a Javůrku. Opačným směrem pak lesem k okraji Masarykova okruhu, údolím …
Turistické rozcestí Hornek-vyhlídka
Rozcestí
Turistické rozcestí se nachází v lese na okraji přírodní rezervace Velký Hornek. Prochází tudy žlutě značená turistická cesta a začínají zde zeleně značená cesta a žlutě značená odbočka. Žlutá značka směřuje jedním směrem k rybníku pod Hornekem  k rozcestí Říčky-koupaliště a dále pokračuje údolím Říčky k Muchově boudě a potom do Líšně ke hřbitovu na MHD. Opačným směrem vede k…
Brno-Veveří - památný platan javorolistý
Památný strom
Ozdobou ulice Veveří, směřující z centra města Brna na přehradu, není jen botanická zahrada, ale i mohutný platan javorolistý rostoucí na nároží ulice Veveří a Pekárenské. Jedná se o strom mimořádného významu pro prostředí centrální části města Brna, který je v současné době ve výborném zdravotním stavu. Jeho ekologická hodnota…
Rozcestí Nad Cihelnou
Rozcestí
Rozcestí Nad Cihelnou leží na křižovatce státní silnice Brno Obřany - Bílovice nad Svitavou asi 1 km za koncem čtvrti Obřany, po vyjetí na kopec. Po žluté značce se sem dostaneme od konečné tramvaje v Obřanech ( 2…
Hrad Veveří - hradební věže
Soutěž 2 body
Hradby
Za vlády moravského markraběte Jana Jindřicha, který na hradě velice často a rád pobýval, bylo kromě nově vybudovaného hradního paláce s kaplí sv. Prokopa vytvořeno i předhradí, které…
Hrad Veveří - dřevěná lávka přes Veverku
Most
Pod hradem Veveří byla pro pěší a cyklisty zbudována krásná dřevěná lávka, jako součást nové přístupové cesty od zastávky lodní dopravy na hrad. Patří mezi stavby, které zaujmou díky…
Veveří
Soutěž 10 bodů
Hrad
Rozsáhlý hrad Veveří stojí na skalnatém ostrohu nad Brněnskou přehradou. Veveří se nachází na Brněnsku v Jihomoravském kraji. Hrad Veveří je jedním z nejmalebnějších a nejrozsáhlejších hradů u nás. Vlastní hrad,…
Špilberk
Soutěž 10 bodů
Hrad
Hrad Špilberk je monumentální pevností nad centrem největšího moravského města Brna, nacházejícího se v Jihomoravském kraji. Původní gotický královský hrad z 13. století si svého původního účelu reprezentačního …