Na soutěžním výletu potvrdíte návštěvu  →  Získáte soutěžní body  →  Za body si vybíráte odměnu

Brno-venkov (okres) - Turistické cíle (11)

Turistické rozcestí Česká, žst.
Rozcestí
Nachází se nad nádražní budovou u komunikace směřující z České do Lelekovic. Stanice Česká je přestupním uzlem z autobusových linek z okolních obcí na vlak směr Brno. Zároveň je i turistickýcm nástupním centrem vycházek po zdejším okolí nazvaných Krajem říčky Ponávky. Turistické směrovky se nacházejí u hlavní komunikace při výstupu od brněnského příjezdu, stanice směr …
Turistické rozcestí Před Dolním mlýnem
Rozcestí
Turistické rozcestí se nachází v údolí potoka Kuřimky kousek od jeho vtoku do řeky Svratky, kde končí vzdutí Brněnské přehrady. Název se vztahuje k Dolnímu mlýnu, který zde v minulosti stával. Směrovník stojí u paty strmé lesnaté stráně, která je součástí přírodní rezervace Břenčák. Prochází tudy zeleně a žlutě značená turistická cesta. Zelená proti toku směřuje do Veverské Bít…
Turistické rozcestí Chytálky
Rozcestí
Turistické rozcestí se nachází v hlubokém údolí při soutoku říček Libochovky a Blahoňůvky u křižovatky silnice směřující z Tišnova na Velkou Bíteš a místní komunikace vedoucí přes samotu Falcovy do osady Chytálky. Prochází tudy zeleně a žlutě značená turistická cesta. Zelená značka vede jedním směrem na kopec Pasník a dále až do Tišnova. Opačným směrem pak směřuje k osadě C…
Turistické rozcestí Pod Synalovem
Rozcestí
Nachází se v masívu Sýkoře pod obcí Synalov u místní komunikace vedoucí do obce, poblíž přírodní památky Klášterce. Prochází tudy žlutě značená turistická cesta, která obtáčí obec při východním okraji. Jedním směrem vede k hájence Sýkoř a Sýkořským lesem do Skorotic. Opačným směrem pak schází po hřebenu do Lomnice. Po trase z…
Turistické rozcestí U studánky
Rozcestí
Turistické rozcestí se nachází na západním úbočí hřebene Babího lomu, kde se křižuje modrá a žlutá turistická značka. V okolí je zajímavý lesní porost přestárlých buků. Kousek pod rozcestím je upravená lesní studánka. Při jejím popisu se uvádějí dva názvy a to Nad Podlesím nebo Pod buky. U studánky v minulosti stávala turistická chatka vybudovaná německými turis…
Turistické rozcestí Níhov, žst
Rozcestí
Turistické rozcestí se nachází na mostě přes železniční trať u železniční zastávky Níhov. Po mostě přechází silnice z Níhova do Katova. Rozcestím prochází žlutě značená turistická cesta. Ta vede jedním směrem do Níhova, k Níhovskému rybníku, dále na Borovník, Rozseč, Vidomín a končí v údolí Bobrůvky u rekreačního střediska Podmitrov. Opačným směrem jde přes Katov, Prosatín a údolím Blahoňůvky a později…
Turistické rozcestí Drápelky
Rozcestí
Turistické rozcestí se nachází na zpevněné lesní cestě nad údolím říčky Blahoňůvky. Prochází tudy žlutě značená turistická cesta. Ta vede jedním směrem na obec Katov, kolem vlakové zastávky Níhov a dále do Níhova, Borovníka, Rozseče, Vidonína a končí až na letovisku Podmitrov. Opačným směrem pak značená cesta směřuje údolím Blahoňůvky na samotu Falcovy, údolím Libochovky do osady Chytálky a odtud na vlakovou zastávku Dolní Loučky.…
Rozcestí Vítovické údolí
Rozcestí
Rozcestí ve Vítovickém údolí leží na křižovatce červené a zelené.  Přišli jsme sem po červené z Rousínova (5,5 km) přes Vítovice (2 km) a můžeme pokračovat dále na Kalečník (2,5 km) nebo pod Hádek (10,5 km), případně až na konec červené do Líšně - Mariánského údolí (18,5 km). Nebo se dáme po zelené na západ, ale jen na Žalmanův kámen (1,5 km), kde budeme pokračovat po modré.…
Turistické rozcestí U vodárny
Rozcestí
Nachází se u zpevněné lesní cesty poblíž bývalé vodárny v údolí Troubského potoka. Prochází tudy žlutě značená turistická cesta a začíná zde i zelená značka. Ta vede jedním směrem přes Omický les do Tetčic na hřeben Bučín a kolem hájenky Na Bučíně klesne do údolí Bobravy a končí na železniční zastávce v Omicích. Opačným směrem pak přes samotu K…
Turistické rozcestí U buku
Rozcestí
Turistické rozcestí se nachází na výrazném palouku při silnici mezi Soběšicemi a Útěchovem. Prochází tudy žlutě značená turistická cesta. Ta jedním směrem vede do údolí potoka Rakovec a…
Turistické rozcestí Velká Klajdovka, hájenka
Rozcestí
Nachází se za hájenkou na okraji lesa u parkoviště. Prochází tudy zeleně a žlutě značená turistická cesta. Směrem k Brnu vede zelená se žlutou souběžně k výchozímu místu tras u MHD na ulici Novolíšňské. Opačným směrem pak zelená značka směřuje k rozcestí Kopaniny, Resslově hájence a do Bílovic nad Svitavou. Žlutá značka pak náhorní plošinu obtáčí větším…