Na soutěžním výletu potvrdíte návštěvu  →  Získáte soutěžní body  →  Za body si vybíráte odměnu

Liberecký kraj (kraj) - Soutěžní výlety (122)

Rozcestí Lemberk (zám.)
Rozcestí
Rozcestím u zámku Lemberk prochází dvě turistické trasy a mezinárodní NS Lužické a Žitavské hory.Zelená TZ vás západním směrem dovede do Jablonného v Podještědí a do Kunratic u Cvikova. Dále pak do Cvikova a Nového Boru. Ve směru severovýchodním vás pak nasměruje přes Lvovou do Hrádku nad Nisou.Žlutá TZ v severním směru končí u rozcestí Pod liščí horou. Ve směru jižním končí v …
Okna - ž.st. (rozcestí)
Rozcestí
Toto rozcestí je výchozím bodem dvou turistických tras.Zelená TZ vás dovede do čtyři kilometry vzdálené obce Bezděz, nad níž se tyčí stejnojmenný hrad.Žlutá TZ vás pak nasměruje přes Žďárský les a chatovou osadu Pankrác do Bělé pod Bezdězem. Celková délka trasy je 12 km.Rozcestím prochází i cyklotrasa 0014, která vede z Nosálova, přes Bezdědice, osadu Pankrác a Okna až do Doks.
Hrad Fredevald, Pustý zámek
Zřícenina
Na vysoké skále asi 3 km od České Kamenice se nachází zřícenina hradu Fredevald. Kopec Pustý zámek na kterém se zřícenina nachází je od poloviny 60. let chráněnou oblastí díky horizontálnímu uspořádání znělcových sloupců. Nedaleké Varhany v Kamenickém Šeno…
více »
Kostel Proměnění Páně (Lomnice nad Popelkou)
Kostel
Na hoře Tábor, dříve nazývané Chlum byla již ve druhé polovině 14. století zbudována dřevěná kaple a Chlum se pak stal významným poutním místem. V roce 1527 nahradil kapli dřevěný kostelík. Ten pak v roce 1704 nah…
Dykova skála
Soutěž 2 body
Skalní útvar
Poblíž Vysokého nad Jizerou je na kraji lesa ukryta Malá Skála z křemičité břidlice. Dříve se jí říkalo Kobrova skála podle majitele pozemku, na kterém se nachází. V třicátých letech minulého století byla přejme…
Bílá skála na pomezí Krkonoš a Jizerských hor
Hora
Bílá skála (v německých mapách Heidstein) je se svými 964 metry nadmořské výšky nejvyšší horou Kapradnické hornatiny, nejzápadnější části Krkonoš. Ze zalesněného vrchu vystupují křemencové bloky, ze kterých je dal…
Krompach - rozcestí
Rozcestí
Turistické rozcestí Krompach nám ukazuje trasy do pěti směrů. Červená TZ nás ve východním směru povede kol čtyřista let starého "Tisíciletého tisu" na 750 m vysoký vrch Hvozd.  Ve směru západním se po červené TZ dostaneme přes Dolní Světlou na nejvyšší vrchol, 793 m vysoký, Luž. Zelená TZ  nás přivede v severním směru na hraniční přechod Krompach/Jonsdorf. Budeme-li držet…
Pytlácké kameny v Jizerských horách
Skalní útvar
Pytlácké kameny (975 m n. m.) se nacházejí ve Středním Jizerském hřbetu, severozápadně od osady Jizerka. Žulové skalní uskupení na vrcholu vyčnívá nad okolní lesní porost, je proto viditelné z přístupové červené m…
Věžní skály v Jizerských horách
Hora
Věžní skály, chcete-li Jelení stráň (1.018 m n. m.), jsou nejvyšším bodem Středního Jizerského hřbetu, osmým nejvyšším vrcholem české části Jizerských hor. Nacházejí se dva kilometry vzdušnou čarou severně od osad…
Vyhlídkové místo pod památnou lípou a křížek Na Cikánce
Památný strom
Statné, vzrostlé stromy mají v krajině vždycky svůj půvab. Když je ten strom navíc ještě na vyvýšeném místě s dalekým rozhledem a u něho lavička (zde navíc i nedávno opravený křížek), je to …
Vrch Tábor v Českém Ráji
Kopec
Vrch Tánor Chcete-li si prodloužit zimu v Českém Ráji nebo si jen odskočit z předjarní břečky na zasněžené louky a vrchy, zvolte vrch Tábor. Spolu s Koz…
Hrad Houska
Hrad
Hrad Houska se nemůže pyšnit výstavní architekturou ani nádhernými zahradami. Přesto je oblíbeným cílem zvědavců a dobrodruhů. Získal si je pověstmi o údajné bráně do pekel, která by se zde měla nacházet. Raně gotický a renezančně přestavěný hrad se nachází 47km od Prahy ve východní části Kokořínských lesů, nedaleko máchova jezera. Traduje se, že je starší, než nedaleký Bezděz…
Nístějka (Krkonoše)
Zřícenina
Nad soutokem bůrácejícího Farského potoka a Jizery 3 km od Vysokého nad Jizerou uprostřed divoké přírody stával hrad-dnes je zde skromná zřícenina Nístějka a nádherné divotvorné chráně…
Turistické rozcestí Lomnice nad Popelkou, U obory
Rozcestí
Turistické rozcestí leží na místní silnici z Lomnice nad Popelkou na Chlum a Tábor. Procházejí tudy tyto značené trasy: červená SV směrem - Lomnice nad Popelkou, Libštát, Mříčná, Jilemnice, Benecko červená J směrem - Tábor, Kyje, Železnice, Valdice, Jičín žlutá SZ směrem - Košov, prameny Cidliny, Allainova věž, Kyje
Rozhledna Štěpánka.
Rozhledna
V rámci pobytu v Jizerských horách, a to v Pasekách nad Jizerou, jsme se rozhodli vyjet si na kolech na rozhlednu Štěpánka. Není to daleko, ale kopec je to…
Půjčovna kol Českých drah - Česká Lípa
Půjčovna kol
Všechny půjčovny kol ČD jsou vybaveny kvalitními koly s odborně prováděným servisem. Ve vybraných půjčovnách kol jsou k dispozici také elektrokola, dě…
Půjčovna kol Českých drah - Mimoň
Půjčovna kol Českých drah - Doksy
zámek v Zahrádkách na Českolipsku
Zámek
Obec leží na severu Čech, 6 km jižně od České Lípy na křižovatce silnic do Prahy a Litoměřic. Malebný renesanční zámek z poloviny 16. století upravený na přelomu 19. a 20. století,…
ČERNÁ DESNÁ
Vodopád
Potoky v Jizerských horách jsou plné obrovských balvanů a skalních ploten, vytváří řadu krásných vodopádů. K Mumlavskému vodopádu v Krkonoších se valí tisíce turistů, u vodopádů na Černé…
Horní Police - zámek
Zámek
Horní Police se nachází v okrese Česká Lípa. Žije zde 669 obyvatel a protéká jí říčka Ploučnice. První písemná zmínka o obci pochází z roku 1273 a původně se jmenovala Mariánská Police. Zámek v Horní Polici byl p…
Rozcestí Český Dub
Rozcestí
Turistický rozcestník v centru Českého Dubu na náměstí Bedřicha Smetany upřesňuje směry několika turisticky značených tras. Přes náměstí Bedřicha Smetany prochází červeně značená turistická trasa, která sem směřuje od severu od Ještědu a pokračuje dál na jihovýchod až k zámku Sychrov. Modrá, zelená a žlutá turistická trasa mají na náměstí Bedřicha Smetany v Českém Dubu svůj počátek. Modrá trasa odtud míří přes Letařovice, S…
Rozcestí Pod Čertovou zdí
Rozcestí
Rozcestník turistických cest s názvem Pod Čertovou zdí nalezneme v místě, kde se na hlavní silnici vedoucí ze Starého Dubu do Osečné napojuje odbočka na Smržov. Na rozcestí Pod Čertovou zdí se protíná žlutá a modrá turistická trasa. Žlutě značená cesta přichází přes Malý Dub z Českého Dubu a pokračuje severozápadním směrem do Osečné, kde na náměstí u kostela svatého Víta žluté značení končí. Modrá značka k rozcestí Pod Čert…
Rozcestí Zahrádky - zámek
Rozcestí
Rozcestí značené jako Zahrádky - zámek se nachází při silnici v centru obce před parkem u vstupní brány do areálu zámku. Je označeno turistickým rozcestníkem, který ukazuje směry několika značených tras. Prochází tudy červená turistická trasa, která je v tomto úseku známá jako Máchova cesta a je také součástí mezinárodní evropské dálkové cesty E10 Baltské moře - Gibraltar (tato trasa je značena symbolem E10 v hrotu směrovýc…
Malý Žalý
Vrchol
Na vrcholu Rozhledna Přední Žalý ve výšce 1019m.
Vodopád Helkovice
Vodopád
Nenápadný vodpád cestou k Roztockému mlýnu
Rozcestí Čermákovy Rovně
Rozcestí
U křižovatky silnic na Vysoké, Příchovice a Paseky nad Jizerou stojí turistický rozcestník s označením Čermákovy Rovně, který zde upřesňuje směr procházející žluté turistické trasy a cyklotras č. 4170 a 3018. Žlutá trasa přichází na Čermákovy Rovně od údolí řeky Jizery z Jablonce nad Jizerou a směřuje dál na Příchovice k horské chatě Hvězda.
Rozcestí Dolní Rokytnice
Rozcestí
V údolí řeky Jizery na křižovatce silnice č. 14 a odbočky do horského městečka Rokytnice nad Jizerou stojí u benzínové pumpy turistický rozcestník označující směry žlutě značené trasy, která tudy prochází. Tato trasa má svůj počátek na protějším břehu řeky u rozcestí Zadní Blansko. Přes rozcestí v Dolní Rokytnici směřuje žlutá trasa z údolí do kopců na Studenov, Rýžoviště a…
Rozcestí Bítouchov
Rozcestí
Rozcestník stojící na křižovatce místních komunikací v Bítouchově ukazuje dva směry červené turistické trasy a také žlutou trasu, která zde má svůj počátek a směřuje odtud pod vrchol kopce Medenec k rozcestí Morava, přičemž spojuje několik přírodních vyhlídek. Této žlutě značené trase se také říká Kamenického stezka (Jan Kamenický se narodil v Semilech 15. 2. 1876 - byl to…
více »
Cimrmanova nejnižší rozhledna na světě v Nouzově
Rozhledna
Fenomén Járy Cimrmana postupně pohlcuje celou republiku a není tedy divu, že na místa s jeho jménem spojeným narazíte každou chvíli. Region, kde by nebylo něco Cimrmanovo, jako kdyby ani neb…